A konferencián több mint 900 e-shop és 35 kiállító találkozott, akik az e-kereskedelem világának legfrissebb információival ismertették meg a látogatókat. Magyar csapatunk kiállítóként vett részt a konferencián, amely remek alkalmat biztosítot arra, hogy személyesen is találkozhassunk ügyfeleinkkel, valamint bemutassuk a csomagokba való behelyezés koncepcióját és annak előnyeit új, potenciális vásárlóink számára. Budapestet követte a jól ismert Prágai Reshoper Expo a Letňany kiállítási központban.
A Reshoper egyszerre két piacot köt össze, hiszen itt találkozik a cseh és a szlovák közösség, ezért is vagyunk itt rendszeres éves kiállítók. Ezt követően ellátogattunk a Vivnetworks egyik leányvállalata által szervezett Prágai Affiliate Summitra, amely lehetővé tette, hogy valós időben kapcsolódhassunk a kiadók és a hirdetők világát, és így lehetőségünk nyílt személyesen is beszélni az együttműködés javításáról a lehető legjobban. ügyfeleink céljainak teljesítése.
Mivel jelenleg hat piacon aktívan tevékenykedünk, nem hiányozhattunk a Romániai Bukaresti, 1200 résztvevős GPeC konferenciáról, ahol a tavalyi online részvétel után idén személyesen is bemutathattuk szolgáltatásainkat az új dizájnú kiállítási standunkon.
Az utolsó állomás Bulgáriában, Szófiában szervezett Digital4Sofia volt, amely családiasabb volt, mintegy 250 résztvevővel, ugyanakkor ez a legfiatalabb piacunk, ahol az e-kereskedelem még mindig hatalmas növekedési potenciállal rendelkezik.
És mi volt a mindenütt a leggyakrabban emlegetett kifejezés? Mesterséges intelligencia / AI.
A legnagyobb e-kereskedelmi szereplők, mint például a Zalando, már egy ideje dolgoznak az AI-val a 3D Avatarokon keresztül, még ha a téma gyerekcipőben jár régiónkban. De tagadhatatlan, hogy ha az e-shopok növelni szeretnék a vásárlási konverziót, és hatékonyan szeretnék használni az automatizálást, akkor a mesterséges intelligencia érdekes megoldás.
Ennek köszönhetően könnyebbé válik a fogyasztó számára a vásárlási út. Ha például a vásárlónak nincs elég ideje áttanulmányozni a termék részletes összetételét, de beírja a keresőbe, hogy pontosan minek kell megfelelnie a kívánt terméknek, akkor az AI éppen ezt, mint egy segítő képviselheti, amivel időt takaríthat meg a vásárlás során, illetve megbízható tanácsot ad a megrendelés létrehozásának folyamatában. Ráadásul, ha mindemellett személyre szabottan működik az oldal, akkor érdekes tartalmakat kínál, köztük fényképeket, ill. videókat; az e-shopban eltöltött hátralévő idő a konverzió növekedését, a kosár magasabb értékét és nem utolsósorban az eladások növekedését feltételezi.