title_cj_930x300

A kedveménykuponok valódi ereje

Szeptember végén került megrendezésre sorrendben a 18. CJU (Customer Journey University) konferencia, mely minden évben a legizgalmasabb újdonságokat mutatja be az “online ipar” világából. A világ minden tájáról érkező affiliate marketingesek tavaly a napsütésés Santa Barbarán találkoztak, ahol a Google a legújabb online elemzés eredményeit tárta fel. Az elemzés egyébként leginkább a fogyasztói magatartással foglalkozott.

A legújabb ismereteket a Google vezetői és elemzői, Kieran Campbell és Andrew Rieker közösen osztották meg a világ különöböző tájáról érkező több mint 1000 online marketing specialista előtt. A 6 hónapos megfigyelést megelőző “A digitális fogyasztók fejlődése: a kuponok és kódok valós értékének feltárása” című tanulmány érdekes eredményt hozott: A kuponok, az affiliate stratégia részeként, nemcsak rövid-, de hosszútávú előnyöket is nyújtanak a kiskereskedők számára.

“A kuponok kulcsfontosságúak a fogyasztói vásárlási út során, és a közeljövőben várhatóan a lakosság több mint fele fogja használni ezeket” – mondta Kieran Campbell. Az elemző az eMarketer előrejelzésre hivatozott, amely szerint 2021-ben az online kuponokat az amerikaiak 55%-a használja majd.

Kuponstratégia
Az egyik kulcsfontosságú kérdés Rieker számára az volt, hogy a kuponstratégia valóban a termékek és szolgáltatások értékesítéséhez vezet-e, vagy egyáltalán nem befolyásolja a vásárlást. A megállapítás a következő: “Amikor a vásárló a vásárlási szakaszban van, majd a vásárlást abbahagyja, hogy kedvezménykupont keressen, az esetek mintegy 6%. Ezek az emberek az üzletek keresésével kezdik, és majd csak azt követően a kedvezmény keresésével“ – mondta Rieker. „Viszont azt állapítottuk meg, hogy a vásárlások 94%-a abból adódik, hogy az embereket a hirdetett kedvezménykuponok késztetik vásárlásra.“
A tanulmány további célja annak megértése, hogy a kuponstratégia növeli-e a vásárlás valószínűségét. “A Google-nál jobban tudjuk, mint bárki más, hogy a reklámozásnak és a marketingnek üzleti eredményeket kell mutatniuk.” Ezért a comScore elemzői két csoportot hasonlítottak össze. Az első csoportban voltak azok az emberek, akiknek adtak a kuponokat, a másikban pedig éppen ellenkezőleg, akik e nélkül vásároltak. A kutatás eredménye, hogy az első csoport résztvevői kétszer annyira voltak hajlamosak vásárolásra.

A kupon hatása a márkára
A kutatásban részt vett a vezető comScore cég elemzői is, akik további ismerettel bővítették az eredményeket. A cég feladata annak elemzése, hogy a kuponstratégia hogyan befolyásolja a fogyasztói vásárlási magatartást és hogyan befolyásolják a kuponok a márkahűséget. “Megállapítottuk, hogy a kuponoknak köszönhetően növekszik a márkahűség” – mondta Rieker.

„A kedvezményes kuponokkal találkozó emberek egyre gyakrabban keresnek további kuponokat, és érdekes módon egyre inkább visszatérnek azokhoz üzletekhez, ahol már vásárloktak és spóroltak. Megállapítottuk, hogy a kuponfelhasználók 5%-kal több nyereséget termeltek.” – mondta Cambell, hozzátéve, hogy „a kedvezményes kuponok sokkal nagyobb hajtóerőt jelentenek, mint eddig gondoltuk. A jelenlegi hatalmas konkurenciaharc időszakában a kereskedők a kedvezménykuponoknak köszönhetően biztosítani tudják a vásárlói hűséget.“ – tette hozzá.

Forrás: junction.cj.com