Publikálva

A kedvezménykuponok iránti egyre növekvő érdeklődést mi sem bizonyítja jobban, mint az tény, hogy egyre több kuponoldal jelenik meg a piacon és egyre több webáruház használja a kommunikáció ezen formáját. Íme a további tippjeink a kuponkampányok megvalósításához.

Tanácsok a sikeres kuponstratégiához?

1. Vonzó kedvezmény

A sikeres kampányhoz megfelelő kedvezményeket kell nyújtani. Az agresszív árpolitikára a piac is jövedelemtől, nemtől és egyéb szempontoktól függetlenül reagál. Manapság az 5%-os kedvezmény nem mondható tekintélyesnek, több felmérés és tanulmány rámutat arra, hogy a valóban működő kedvezmény 10%-nál kezdődik. A -15%-nál magasabb kedvezmények az on-line vásárlások tekintetében kecsegtetőnek számítanak, viszont a felmérések eredményei azt mutatják, hogy a vásárlók a -20%, vagy akár a -35%-os kedvezményeket részesítik előnyben. Természetesen ez minden szegmensben eltérő lehet. Ösztönző kedvezményeket mindenesetre érdemes adni. Az új vásárlóknak szóló kuponkampányok tervezésénél arra kell törekedni, hogy megtörténjen az első vásárlás.

2. Kínáljon több lehetőséget

A webáruháza több terméket vagy szolgáltatást kínál? Adjon többféle kedvezménykódot vagy kupont a vásárlói számára. Amellett hogy így szabályozni tudja az egyes kategóriákra vagy akár egy adott termékre szabott kedvezményeket, a webáruház nagyszámú értékes visszacsatolást érhet el. Mérheti az egyes kedvezménykódok sikerességét és ehhez igazíthatja az ajánlatát is.

3. A kedvezménykuponok nem csak a kedvezmények mértékéről szólnak

Már így is kevés a termékeken az árrés és nem szeretné tovább csökkenteni ezt? A kedvezménykuponnak nem kell feltétlenül mindig csak az árengedményekről szólniuk. Adhat vásárlóinak más típusú kedvezményt is, mint például az ingyenes szállítás vagy valami kis ajándékot. A leghatékonyabb valójában a kedvezmény és az ingyenes szállítás kombinációja. Amennyiben a vásárlónak – x % árengedményt ad, s emellé jön egy + ingyenes szállítás is bizonyos érték felett, nemcsak a konverziói növekednek meg, hanem a vásárlói kosárba kerülő rendelések átlagértéke is.

4. A fix árak betartása nem kötelező

Szeretne sikeres lenni a konkurenciaharcban, de a gyártó vagy beszállító fixen megszabja az értékesítési árakat? A vásárló gyakran nem tudja melyik webáruházat válassza, hisz az árak sokszor egyformák emiatt, így legtöbbször a vásárlás a legnagyobb webáruházaknál csapódik le. A kedvezménykód egy egyedi lehetőség arra, hogy csaljuk át a vásárlót az Ön webáruházába. Elég egy hatékony marketing kampány a kedvezménykupon portálon, hogy a vásárlók találkozzanak az Ön kedvezménykódjával. Ügyes trükk lehet, ha a kedvezmény mértéket belefoglaljuk már a termék nevébe, hisz a beszállító csak az árat ellenőrzi. A vevőket már a kedvezményt tartalmazó terméknévvel is sikeresen megszólíthatja.

5. A kuponja nem maradhat csak egy kommunikációs csatornában

Egy kuponkód behelyezése például egy újságba nem jelenti azt, hogy az csak ott is fog megjelenni. Tény az, hogy a szociális média hatása miatt a kuponok és kódok nagyon gyorsan terjednek. Amennyibe azt szeretné, hogy kódja csak egy kommunikációs csatornában maradjon, egyedi egyszer használatos dinamikus kódokat kell használni. A kuponok terjesztése után hatékonyan mérhető az ilyen kódok sikere. Az online kampányok alatt így rengeteg minőségi emailcím nyerhető ki, melyek később felhasználhatóak hírleveles remarketinghez.