Publikálva

Félnek, hogy ezzel kárt okoznak a márkájuknak vagy a forgalmazott brandeknek.

Tény, hogy a sikeres kuponmarketing átfogó stratégiát követel és a technológia növekvő felhasználása a célok megvalósulását kell, hogy biztosítsa. Azonban a kuponoldalak lehetőséget nyújtanak, hogy hatékonyan növeljék a márka ismertségét és a tényleges eladásokat. Ezek az oldalak ugyanis széles ügyfélkörrel és hatalmas felhasználói adatbázissal rendelkeznek, mely segíthet Önnek az ügyfélszerzésben, a márkahűség, valamint a vásárlói lojalitás építésében. Ha úgy dönt, hogy kuponoldallal dolgozna együtt, íme néhány tanács, mely segít meggyőződni arról, hogy az együttműködés eredményes lesz.

 

Hogyan használjuk a kuponoldalakat a lehető leghatékonyabban:

1. A kapcsolatok aktív kezelése

A kuponoldal használata akkor a legeredményesebb, ha szorosan együttműködik a kuponoldallal az Ön márkájára szabott stratégia kialakításában. Ez biztosítja Önnek a megfelelő döntéseket, az optimalizált kampányokat, valamint a kitűzött célok mérhetőségét. Ha nincs ideje és erőforrása az aktuális és naprakész információk biztosítására, akkor reálisan sajnos nem várhatók el átlagosnál jobb eredmények.

2. A partnerek figyelmes kiválasztása

A kívánt eredmény elérése érdekében nem kell együttműködni kuponoldalak tucatjaival. A partnerek helyes kiválasztásával célzottan és a marketing terveinek megfelelően tudja pénzét befektetni. Valamennyi portál hatékony kihasználása azonban lehetetlen. Ezért alapjában véve azokkal a partnerekkel fontos együttműködni, ahol innovatív vezetők felelnek az eredmények eléréséért.

3. Az összhang biztosítása

A vezetőknek tisztában kell lenni azzal, hogy a kuponoldalaknak milyen szabályok szerint kell működniük. Gyakran lehet találkozni a védjegyekhez kapcsolódó Google AdWords kulcsszavak megvásárlásával, lejárt ajánlatok promóciójával, nem létező ajánlatok hirdetésével, illetve a kattintások trükkös kikényszerítésével. A kuponoldalak nyomonkövetésére hatékony módszer, ha heti egyszer meggyőződik arról, hogy az Ön nagy partnereinek oldalain megjelenő anyagok megfelelően kerültek rögzítésre.

4. Díjazás által meghatározott ár

Egyre gyakrabban látható, hogy a kiskereskedők a jutalékaikat fokozatosan a promóciós tevékenység eredményeihez igazítják. Például az az ügyfél, aki a kiküldött hírlevél hatására látogatta meg a kuponoldalt valószínűleg sokkal értékesebb, mint az, aki egy adott márkanév keresése alapján talált az oldalra és jutott el a vásárlói kosárig. A kuponoldalon történő sikeres működés érdekében, partnerei számára olyan kedvező jutalékrendszert alakítson ki, mellyel értékelni tudja őket és elkerülheti a nemkívánatos kiadásokat. Az Ön kuponstratégiájának a legvégső szakaszra kell összpontosítania, azaz a visszatérő vásárlók újbóli aktiválására, valamint annak megakadályozására, hogy a vásárló ne hagyja el a vásárlói kosarat a fizetés előtt.

5. A testreszabott ajánlat elhelyezése

A lehetséges partnerek azonosítását követően a kiválasztott egyedi igényeinek megfelelő kuponportállal való kapcsolat kialakítására összpontosíthat, kihasználva annak az egész eszköztárát  (közösség oldalak, e-mailek, kategória szerinti besorolás…).

6. Az eredmények nyomon követése

Érdemes igénybe venni és figyelni a nyomon követő felületet, mely átfogó képet ad arra vonatkozóan, hogy honnan érkeznek a vásárlók. A megfelelő beállításokkal látható, hogy mely tevékenységek hoznak növekedést és melyek csökkentik az árrést. A vásárlói út és a vásárlói szokások bizonyos időközönkénti nyomon követése, illetve elemzése rálátást biztosít arra, hogy mi növeli a rendelések átlagértékét és mi segíti a céljai elérését.

7. Legyenek naprakész információi

Kézenfekvőnek tűnhet, de elengedhetetlen, hogy ajánlatai aktuálisak legyenek. Ellenőrizze, hogy kuponjai és ajánlatai naprakészen csatolva, lejártuk után pedig törölve legyenek, nehogy előforduljon, hogy a vásárlók kifutott ajánlatot próbáljanak felhasználni. Próbáljon ki több termékportfóliót, hogy kitapasztalja a piac működését és reakcióit. A kereskedők többsége előnyben részesíti azokat az ajánlatokat, amellyel új vásárlókat szerezhetnek vagy növelhetik az átlagos rendelési értéket.